onsdag 7 april 2010

3 år. Plus och minus

Snart har jag varit singel i 3 år. 3 ÅR!! Helt sjukt. Började fundera på lite positiva och negativa grejer som hänt under dessa 3 år. Personligen då.. Ordningen blir ju lite så där..

+ Hittade en trevlig lägenhet mitt i stan.
- Insåg snabbt att det var skalbaggar inräknat i boendet. Ingen balkong.. ingen uteplats.
+ Började träffa min nya grannes son. Lång, snygg..
- Han var en skit. Han rapade min bror i ansiktet och tyckte att det enda intressanta med mig var om jag hoppade ut genom fönstret.. men det var nåt (han visste inte vad) som drog honom till mig..
+ Träffade en målare. Sjukt skön kille. Verkade som om det kunde bli nåt.
- han ville inte ha ett förhållande. 2 veckor senare hade han ett förhållande på facebook.
+ Fick en vän
- Han ville ha mer.
+ Jag vill ha mer
- Han har skaffat en annan
+ Träffade mannen i mitt liv! Han lovade mig allt..
- Han mådde dåligt.. Var fucked up.. Några veckor senare hade han ett förhållande.. såg det genom facebook..
+ Träffade en basketspelare
- Mådde dåligt. Han längtade hem till Borås.. han flyttade hem. (Hade bara en dejt med honom.. Men det var ju bara så typiskt!)
+ Var blond
+
Fick allergisk reaktion. Känslig mot allt nu mer.
+
Trevlig kväll på krogen..
-
...blev en trasig svanskota
+
Underbara T.
- Drog sig undan.
+ Fick ett nytt jobb. Nya härliga arbetskamrater.
- Åka buss till/från birsta.
+ Mer pengar
- Saknar mina gamla underbara arbetskamrater.
+ Träffade den där mannen i mitt liv. Han lovade mig allt.
- Men han mådde fortfarande dåligt.. (väntar dock fortfarande på att se "har ett förhållande" på fejjan.
+ Tog ett vuxet beslut. Gå vidare.
- Träffade en annan.
+ Ny lägenhet. Uteplats, fler rum, BALKONG!
- Dubbelhyra en månad.
+ Träffade en annan.
- Ville "bara ses ibland".
+ Ännu ett vuxet beslut. Sluta ses.
-...fan vad vuxen jag börjar bli då..
+ Tagit upp gamla bekantskaper. Det finns inget minus med det. :)

Bah.. Allt har alltså nästan bara handlat om att träffa killar. Det suger ju!! Nu har jag ju visserligen inte tagit upp allt... Men nu ska jag koncentrera mig på min flytt och på mig själv. Det har jag sagt många gånger nu.. men jag ska banne mig försöka.



2 kommentarer:

  1. Jag tar frivilligt på mig rollen som Plågande Påminnare..ifall du skulle glömma bort att fokus ska ligga på Tant E tänkte jag. :-) Puss på dig världens bästa kompis!

    SvaraRadera
  2. Bra där Nina. Det behövs!

    SvaraRadera